Pesan Nabi saat wabah melanda suatu negeri | Corona Virus |

Wednesday, March 18, 2020 South Korea



Teruskan tetap berada di kawasan masing masing. Jangan lah sibuk balik kampung dalam keadaan yang semakin getir dan bahaya sekarang. Ada lagi yang masih berdegil ambil peluang balik kampung masing masing dengan harapan untuk lari dari virus bahaya ni. Perkara macam ni lah menyebabkan penyebaran virus lebih bertambah dan lebih merbahaya. Elok elok orang kampung tak kena tapi bila korang balik wabak tu dah ada dekat negeri lain.

TOLONG JANGAN PENTINGKAN DIRI!!


Self quarantine di rumah masing masing lebih selamat daripada berkumpul di mana mana tempat awam. Sentiasa pastikan diri anda bersih dan rajin rajinkan untuk basuh tangan sebelum dan selepas melakukan sesuatu perkara.

TOLONG JANGAN PENTINGKAN DIRI!!


Tak perlu PANIC BUYING! Zaman dah canggih, barang keperluan pun boleh dibeli secara online untuk mengelakkan diri kita daripada terdedah kepada tempat tempat tersebut. Beli apa yang diperlukan sahaja untuk perintah berkurung selama 2 minggu ni. Bukan 2 tahun! Perintah berkurung dikeluarkan pun untuk mengekang virus ini daripada tular! BE RESPONSIBLE AND BE WISE!

TOLONG JANGAN PENTINGKAN DIRI!!




Post a Comment

Latest Instagrams

© Fana Halim. Design by FCD.